Veelgestelde vragen

Persoonlijke vragen stellen, waar kan dat?

Regelmatig krijgen wij emails binnen met uitgebreide persoonlijke vragen. Het is voor Vera onmogelijk om overal persoonlijk op te antwoorden en antwoorden via email zijn ook meestal niet zo toereikend. Wel kun je persoonlijke vragen stellen:

  • Op een bijeenkomst (maar daarvoor zul je wel voor de groep moeten)
  • Op het forum van de online cursus Moeiteloos jeZelf zijn. (Vera antwoord echter volstrekt willekeurig op het forum, omdat ze hier de maatschappij in het klein laat zien en er daarin altijd hulp komt en het niet uit maakt vanuit welke hoek.)
  • Persoonlijke vragen stellen via email is helaas niet meer mogelijk.

Downloadinstructies voor mp3 bestanden

Downloads ontvang je in je e-mail:

Wanneer je via deze website een download koopt dan ontvang je via het opgegeven e-mailadres een bericht waarin de desbetreffende downloads onderstreept staan weergegeven. Wanneer je hierop klikt krijg je of een player in beeld waarmee je online de audiofile kunt beluisteren of zal het bestand worden gedownload, afhankelijk van het apparaat waarop je werkt.

Luister je op een notepad of smartphone dan zullen de bestanden streaming worden afgespeeld. Dat betekent dat het je internetverbinding gebruikt en het bestand online blijft staan. Zit er een hapering in je internetverbinding dan kan het zijn dat het bestand stopt en weer van voren af aan begint. Wacht dan even tot je verbinding stabieler is of download de bestanden eerst op een vaste computer en zet ze dan over op je tablet of smartphone.

In de meest gevallen zullen de bestanden automatisch gedownload worden als je op de onderstreepte link klikt. Krijg je een player in beeld, ga dan met je muis op de teller staan en druk op je rechter muisknop. Klik dan op: ‘video url opslaan als’. Kies dan de map waarin je het wilt bewaren. De file wordt dan opgeslagen. Kun je geen map kiezen, dan zal hij deze automatisch in de map ‘downloads’ plaatsen.

Gebruik je Explorer dan kan het zijn dat je de link niet ziet. Een oplossing is een andere browser gebruiken. Chrome werkt in ieder geval.

mp3opslaan

Geen e-mail ontvangen:

Wanneer je niet direct na je betaling een e-mail ontvangt kan het zijn dat deze in je spamfilter, map ongewenste e-mail of junkmail terecht is gekomen. Zeker bij hotmail adressen komt dit nog weleens voor. Check deze daarom eerst even. Zit hij daar niet in, mail dan even naar info@verahelleman.nl, dan kijken we wat er mis is gegaan en lossen we het op.

Afluisteren via je mp3-speler:

Dit vraagt van je de bestanden van je computer over te zetten op je speler. Sommige spelers of telefoons hebben een mappenstructuur, zodat je via je verkenner het bestand kunt verplaatsen. Heb je een iphone of ipod dan zul je dit via itunes moeten doen. Vanuit itunes kun je het bestand uit de map ‘downloads’ toevoegen aan je bibliotheek en daarna synchroniseren.

Wanneer je de e-mail hebt ontvangen op je mobiele telefoon kun je ze direct afluisteren. Realiseer je hierbij wel dat je iedere keer wanneer je hem afluistert opnieuw online gaat en dus je dataverkeer aanspreekt.

Op een CD branden en afspelen in je CD-speler:

optie 1. De meeste recente CD-spelers, ook in auto’s, kunnen mp3 bestanden afspelen. Wil je de bestanden op een CD branden dan ga je via je verkenner naar de map waarin je de bestanden hebt opgeslagen en sleep je de desbetreffende bestanden naar je Dvd-rw-station (meestal E:). Dan plaats je een CD in je computer. In je verkenner klik je dan op het Dvd-rw-station en daar zie je de bestanden dan staan. Bovenin staat de tekst ‘Branden’, hiermee kun je de bestanden op CD branden.

Optie 2: Kan je CD-speler geen mp3 bestanden afspelen dan kun je de downloads via deze link: http://media.io/nl/ omzetten naar WAV bestanden. Dit is het geluidstype dat je CD-speler kan lezen. Je slaat ze dan op in dezelfde map en volgt daarna bovenstaande instructies.

Optie 3: Een andere manier van op CD branden is de geluidsbestanden binnenhalen via itunes. Via ‘bestand’ kun je een bestand (of meerdere betanden) aan je bibliotheek toevoegen. Onderaan kun je dan een afspeellijst aanmaken en deze bestanden in die map zetten. Als je dan met je rechter muisknop op de afspeellijst klikt kun je kiezen voor ‘afspeellijst op schijf branden’. Dan verschijnt er een veld waarin je kunt kiezen voor een ‘Audio-cd’ of een ‘Mp3-cd’. Je kiest dan voor een ‘Audio-cd’, itunes zet de bestanden dan om naar voor CD-spelers leesbare taal.

   

Problemen met afluisteren van podcasts op de website

In de online cursus zitten en fix aantal audio podcasts. Wanneer je deze niet kunt beluisteren kunnen de volgende zaken aan de hand zijn:

  • Werk je op een apple met een chrome browser? Probeer dan eens Mozilla Firefox
  • Als je de bestanden via de player afluistert, dan luister je deze streaming. Wanneer er een trage of haperende internetverbinding is dan kan het zijn dat hij niet start of halverwege stopt. Refresh dan de pagina en/of probeer het later nog eens.

 

 

Inloginstructies voor de online cursus

Voor het inloggen op de lesomgeving van de online cursus

  • Je logt eerst in bovenin links in de zwarte balk via ‘Login/Mijn account‘ met het gebruikersnaam en wachtwoord dat je zelf hebt aangemaakt tijdens je aanmelding of eerder gemaakt account. Je ziet dan een historie van je bestellingen staan. (Als je je wachtwoord niet meer weet kun je in dat menu klikken op ‘wachtwoord vergeten’ en krijg je een nieuwe)
  • Dan ga je naar de ‘lesomgeving online cursus‘ bovenin in de zwarte balk of op je tablet of smartphone via de tab: ‘aktiviteiten’ -> ‘online cursus: moeiteloos jezelf zijn’ -> ‘lesomgeving’

Het forum is gekoppeld aan jouw account en je hebt zodoende direct toegang tot het forum. Je vindt deze in de rechter sidebar naast de lessen.

Lukt het hierna nog niet om in te loggen?  Mail dan naar info@verahelleman.nl

 

Mogelijke problemen

  • Ik krijg een error pagina “Not found”

Dat kan betekenen:

  1. Dat je (nog) niet bent ingelogd, doe dit dan bovenaan links via login/mijn account
  2. Of er is iets mis gegaan tijdens je aanmelding. (betaling mogelijk niet goed verwerkt), mail in dat geval naar: info@verahelleman.nl dan kijken we het na en lossen we het op.

not-found

  •  Ik krijg de melding ‘foutieve gebruikersnaam of wachtwoord’

foutieve-gebruikersnaam

Gebruik hier de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je zelf hebt aangemaakt tijdens je aanmelding, en hebt ontvangen van WordPress. Heb je de juiste inlogcodes niet, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je email adres in.
Je ontvangt dan een email waarmee je je wachtwoord kan wijzigen en opnieuw kunt inloggen.

 

  • Ik wil inloggen op een iphone of ipad, maar ik mag niet op de website.

Je moet nu een aanpassingen maken in je instellingen… ga naar: instellingen Safari (of een andere browser die je gebruikt) Cookies blokkeren –> nooit

  • Ik krijg een witte pagina met error in beeld.

Dit kan erop wijzen dat de WorPress omgeving even te veel commandos te verwerken heeft gekregen. Wacht in dit geval even tien minuten en probeer het daarna nog eens.

error

  • Ik krijg de error “You have nog acces to this page”

Wanneer je vier keer verkeerd hebt ingelogd, wordt je een half uur toegang tot de website geweigerd. Dit ter voorkomen van hackers en robots. Probeer het na een half uur nog eens. Of vraag ons eerst een juist gebruikersnaam en wachtwoord.

  • Ik krijg “Forbidden” op mijn scherm.

Het kan zijn dat je op je werk op de lesomgeving wilt en deze pagina treft. Regelmatig is het zo dat werkgever daar een stop op hebben gezet, omdat prive invulling van werktijd te voorkomen. Probeer het daarom thuis nog eens.     Worstel je nog steeds? Mail dan naar techniek@verahelleman.nl

Comments are closed.

Google+